Przystępując do usunięcia (ekstrakcji) należy ustalić wskazania i ewentualne przeciwskazania do wykonania zabiegu.

Najczęstszymi wskazaniami do wykonania ekstrakcji są:
– zęby niekwalifikujące się do odbudowy zachowawczej i protetycznej
– wskazania protetyczne (przygotowanie do prac protetycznych stałych i ruchomych)
– wskazania ortodontyczne (ekstrakcje zdrowych zębów w celu stworzenia miejsca)
– wskazania periodontologiczne (rozchwianie III st., furkacje III st., nawrotowe ropnie przyzębne)
– wskazania chirurgiczne (zęby zatrzymane- objawowe, złamania korony zęba bez możliwości chirurgicznego wydłużenia oraz zęby zgorzelinowe)

ZAKRES ZABIEGÓW CHIRURGICZNYCH WYKONYWANYCH W

– proste ekstrakcje

– ekstrakcje chirurgiczne (dłutowanie), np. zęby zatrzymane, ankylotyczne (zrośnięte z kością)
– usuwanie dolnych i górnych ,,zębów mądrości” w miejscach trudnych anatomicznie
– resekcje wierzchołków korzeni
– hemisekcje
– usuwanie torbieli okołozębowych
– profilaktyka onkologiczna- diagnostyka zmian przednowotworowych wraz z badaniem histopatologicznym
– podnoszenie dna zatoki szczękowej dla celów implantologii
– przeszczepy tkanki kostnej i dziąsłowej
– mikroimplanty (współpraca z ortodontą)

PERIODONTOLOGIA

To dział stomatologii zajmujący się chorobami tkanek otaczających ząb- czyli przyzębia oraz schorzeniami błony śluzowej jamy ustnej.
Choroby przyzębia są obok próchnicy najczęstszą przyczyną przedwczesnej utraty uzębienia.

Bardzo duży wpływ na powstanie chorób przyzębia mają gromadzące się na zębach skupiska bakterii, czyli płytka bakteryjna oraz złogi kamienia naddziąsłowego i poddziąsłowego.

PERIODONTOLOGIA to dziedzina, która przychodzi z pomocą w przypadkach następujących dolegliwości:
– zaczerwienienie lub krwawienie dziąseł
– rozchwianie zębów
– przemieszczanie się zębów
– powstawanie szpar między zębami
– odsłonięcie szyjek zębowych (RECESJE)
– nieprzyjemny zapach z ust
– suchość i pieczenie jamy ustnej
– zmiany chorobowe błony śluzowej jamy ustnej

Zakres zabiegów wykonywanych przez PERIODONTOLOGA:
– profilaktyka chorób przyzębia
– instruktaż higieny jamy ustnej
– profesjonalna higienizacja
– usuwanie węzłów urazowych
– kiretaż zamknięty i otwarty wraz z wygładzeniem powierzchni korzeni
– pokrywanie recesji dziąsłowych (odsłoniętych szyjek zębowych)
– zabiegi na wędzidełkach
– leczenie patologicznych kieszeni dziąsłowych i kostnych
– regeneracja kości
– szynowanie rozchwianych zębów
– odtwarzanie strefy dziąsła zrogowaciałego
– wydłużanie koron klinicznych (ze względów estetycznych i funkcjonalnych- złamanie poddziąsłowe)
– przygotowanie do leczenia ortodontycznego i protetycznego

PAMIĘTAJ!!!
Skutki chorób przyzębia to również powikłania ogólnoustrojowe, takie jak: miażdżyca, choroby serca, przedwczesne porody, zapalenie stawów i inne.

Implant zęba to tytanowy korzeń umieszczony w kości, w taki sposób, by stanowił filary dla zębów zastępczych- koron, mostów czy protezy.

Leczenie implantologiczne może być stosowane do uzupełnienia:
– pojedynczych braków
– braków wielozębowych
– bezzębia, czyli całkowitego braku zębów

ZALETY IMPLANTÓW:
– naśladują naturalne korzenie zębów, zapewniając stabilność koron
– zastępują wszystkie funkcje naturalnego uzębienia, tj. gryzienie , czy żucie
– można je stosować w każdym wieku- w przypadku znacznych zaników kości można ją odbudować (augumentować)
– nie wymagają szlifowania sąsiednich, żywych zębów
– są wykonane z materiałów biokompatybilnych i nie wywołują alergii
– chronią kości szczęki i żuchwy przed zanikiem, który następuje kiedy utracimy ząb. Zanik kości wpływa negatywnie na pracę stawów skroniowo- żuchwowych i twarzy. Tym samym implanty zapobiegają temu procesowi
– chronią przed negatywnymi skutkami związanymi z brakami zębó, np. chorobami przyzębia, nieprawidłowościami zgryzowymi, czy utratą kolejnych zębów
– podobnie jak przy naturalnym uzębieniu stosujemy tradycyjne środki do higieny jamy ustnej

BUDOWA IMPLANTU
– część pierwsza imituje korzeń zęba i znajduje się w kości
– część druga to tzw. łącznik, który pełni funkcję rusztowania do zacementowania ostatniego elementu
– część trzecia, to korona, czyli zwieńczenie implantu

Przed zabiegiem implantacji konieczne jest wykonanie takich badań jak tomografia stożkowa, która pozwala określić w jaki sposób należy wykonać wszczepienie i czy jest ono możliwe.
Okres wgajania się implantu (części pierwszej) w zależności od miejsca jego wszczepienia , warunków miejscowych i ogólnych może potrwać od 3 do 6 miesięcy.

PROTETYKA
Celem zabiegów protetycznych jest odtworzenie utraconych zębów- tak, aby ich brak nie powodował zmian w obrębie jamy ustnej.

Niekompletność uzębienia może powodować następujące skutki:
– zaniki kości
– zaburzenia czynnościowe
– przeciązenia zębów
– rozrost języka
– migracje zębów sąsiednich

oferuje takie uzupełnienia jak:

UZUPEŁNIENIA STAŁE:
– korony i mosty pełnoceramiczne oraz na podbudowie metalowej
– korony i mosty na implantach
– licówki porcelanowe i kompozytowe
UZUPEŁNIENIA RUCHOME:
– protezy szkieletowe
– protezy na elementach precyzyjnych (zasuwy, zatrzaski)
– protezy częściowe osiadające (akrylowe i elastyczne)
– protezy całkowite osiadające oraz mocowane na zatrzaskach lub belce (overdenture)

Jest to dziedzina stomatologii zajmująca się leczeniem próchnicy i ubytków niepróchnicowych przy jak najlepszym zachowaniu naturalnego kształtu i koloru zębów. Terapia zachowawcza w naszym gabinecie odbywa się zawsze w znieczuleniu miejscowym The Wand STA. Używamy wysokiej jakości materiałów do wypełnień, a ich szeroka gama kolorystyczna pozwala na idealne dopasowanie wypełnienia do koloru zęba pacjenta.

To gałąź stomatologii zachowawczej odpowiedzialna za leczenie kanałowe zębów. Terapia ta polega na oczyszczeniu kanałów korzeniowych z bakterii, zainfekowanej miazgi i zębiny oraz wypełnieniu materiałami biologicznie obojętnymi.

Głównym celem tej dziedziny jest poprawa wyglądu estetycznego uzębienia i twarzy. Typowymi zabiegami stosowanymi w tym celu są licówki. Wizualna poprawa uzębienia może wiązać się ze zmianą koloru, kształtu lub ustawienia zębów przy minimalnej ingerencji w strukturę zębów. W takich przypadkach świetnie sprawdzają się licówki.

Najlepszym sprzymierzeńcem kompleksowego zdrowia jamy ustnej jest jej codzienna higiena i systematyczna profilaktyka domowa wykonywana przez pacjenta. Jej uzupełnieniem jest profilaktyka profesjonalna realizowana przez wykwalifikowany personel medyczny (higienistkę stomatologiczną lub lekarza stomatologa). Do zabiegów tych zaliczamy skaling (usuwanie kamienia nazębnego) oraz piaskowanie (usuwanie osadów i przebarwień).